ארוע משפיענים במכללת ההייטק ג׳ון ברייס

זה קורה הרבה. זה קורה לאט לאט. אתם קמים כל בוקר לעבודה, מגיעים למשרד, מכינים קפה, פותחים מחשב. מתחילים עוד יום עבודה. עוסקים במה שלמדתם, במה שבחרתם, או במה שבחר אתכם. קצת נהנים, קצת משתעממים, קצת סובלים. שגרה. בכל מקרה, הזמן עובר ובראשון לחודש אתם רואים שורה חדשה בעו״ש, שהיא הסיבה וההצדקה לכל זה.

פתאום באמצע החיים האלה, הטובים, המוכרים, הצפויים, אתם מתחילים להרהר אולי כדאי ללכת לעשות משהו אחר. כל עוד לא מאוחר מדי.

פתאום אתם מתחילים לחשוב על הסבת מקצוע. למדתם שני תארים בכיוון מסויים, עשיתם קריירה בתחום הזה ולפתע… משהו מרגיש לא נכון. עייפות מהתחום, רצון באתגרים חדשים או צורך במשכורת גבוהה יותר.

כל הלבטים האלה החלו לכרסם גם בי, אחרי שנים של טיפוח קריירה בתחום החברתי. 10 שנים של עבודת שטח ועשייה משמעותית בפריפריה, עם אוכלוסיות בסיכון, הגיעו לסיומן בחופשת לידה בת 3 שנים, שאחריה התחלתי לחשב מסלול מחדש.

התפקיד הבא שלי בתחום החברתי כבר לא מרגש אותי. been there, done that, כמו שאומרים. לא ששה לחזור לרוטינה המבורכת אך הלא מתוגמלת של מעגלי העצמה, לעובדים, למתנדבים, לאוכלוסיות החלשות. בעיקר בגלל התחושה שמאגר הכוחות הנפשיים שלי מוגבל ובסוף זה יבוא על חשבון הילדים שלי.

גם השכר של תפקיד ניהולי בתחום החברתי שקול לשכר בסיסי בהייטק, מה שבמעבר למשפחה בת חמש נפשות, התחיל להעיק.

אבל מעבר לכל אלה – בא לי פשוט לעשות משהו אחר.

הוזמנתי על ידי מכללת ג׳ון ברייס, שהיא זרוע ההדרכה של חברת התוכנה מטריקס, לשמוע על כיוונים שונים להסבת מקצוע, וזה נתן לי פתח למחשבה.

סניף תל אביב של ג׳ון ברייס, שלה סניפים גם בחיפה וירושלים, אירח קבוצה של משפיעני רשת שלהם נגיעה זו או אחרת בתחום הדיגיטל, לערב מרתק של הרצאות קצרות במגוון תחומי ההדרכה של ג׳ון ברייס.

במפגש נאמו מנהל המכללה, מוטי חדד ומנהלי המסלולים השונים, שהציגו מגוון אופציות מעניינות להשתלבות מהירה בעולם ההייטק והדיגיטל.

• ג'קי סויקיס – מנהל מחלקת קידום האתרים בג'ון ברייס, בעל ותק של 20 שנה בתחום. עובד כמנהל הפיתוח העסקי ב-SEO Simple, העוסקת בקידום אתרים בישראל ומנהלת את הקידום האורגני של חלק מהגופים הגדולים במדינה.

ג'קי סיפר על קידום אתרים בעידן הנוכחי, עם התמקדות במנוע החיפוש של Google. הוא הדגים כיצד בישראל ניתן לנצל יכולות מסוימות של Google כדי להקפיץ את האתר במעלה החיפוש באמצעות שימוש פשוט בשפה העברית, ונתן דוגמא לאתר המקודם באמצעות ביטויים ללא קשר לתוכן. במהלך ההרצאה הוא נתן דוגמאות לבעלי תפקידים העושים שימוש בפרצות של Google כדי לקדם את העסקים שלהם, והסביר על אופי מקצוע קידום האתרים, בדגש על השנתיים האחרונות.

רוני קרן – מומחה לטכנולוגיה וה-CTO של ג'ון ברייס, בעל ותק של 20 שנה בתחום פיתוח תוכנה.

רוני סיפר על שתיים מהטכנולוגיות המשמעותיות ביותר שצמחו בתקופה האחרונה והן העתיד והמוקד של תחום הפיתוח:

בלוקצ'יין, המאפשר לנו לבצע עסקאות ורכישות מאובטחות באינטרנט ללא צורך בניהול מרכזי ובתיווך של חברות האשראי, תוך שימוש במטבעות הדיגיטליים.

ה-IoT (האינטרנט של הדברים), טכנולוגיה המאפשרת ל"דברים" לתקשר בינם לבין עצמם, לאסוף ולהחליף מידע.

רוני הדגים שימוש קל ב-IoT – כיצד כל אחד מאיתנו יכול להרכיב מכשיר לקריאת גלי מוח בעזרת סרטוני הדרכה פשוטים ובעלות נמוכה. רוני הדגים כיצד אותו מכשיר, שהוא בנה באופן עצמאי, קורא את גלי המוח שלנו ומעביר את הפלט למחשב. המידע הזה הוא בעל ערך רב, שכן הוא יכול לשמש להבנת הרצונות והחוויות שלנו.

רוני קרן
יניב ברקאי – צעיר בוגר יחידה מובחרת בצה״ל, הנחשב למומחה אבטחת מידע בתחום חקירות המחשב וסקרי הסיכונים.

בהרצאתו סיפר מה זה סייבר ואיך הוא יכול להיות רלוונטי לכל אחד ואחד מאיתנו: כל משתמש במחשב או בפלאפון הוא בעל פוטנציאל להפוך לקורבן של מתקפת סייבר.

יניב שיתף דוגמאות ממתקפות סייבר שונות כמו סוס טרויאני וכופר, והציג כיצד ניתן לפרוץ בקלות למצלמות רשת שונות. בנוסף, הוא נתן טיפים לשיפור אבטחת המידע האישית של כל אחד מאיתנו.

טל פלורנטין – מומחה ux ובין מובילי תחום חווית המשתמש בישראל. מחבר הספר חווית המשתמש וזוכה הפרס הבינלאומי UX Award. מקים ומוביל מסלול ההסמכה למנהלי חווית משתמש, שהוגדרה כאחת מחמשת התוכניות המובילות בעולם בתחום הזה. מנכ"ל UX Vision ומקים המיזם Summurai.
טל הסביר על תורת החשיבה העומדת מאחורי חווית המשתמש וכיצד ניתן להבין טוב יותר את הנקודה שבה אנחנו פוגשים את התוכן והוויזואליה באפליקציות ובאתרים שונים. טל הסביר על האופן בו משתמשים צופים בתכנים באתרים לעומת האופן בו המתכנתים חושבים שהם צופים בהם, כיצד להנגיש טקסטים כך שמשתמשים יחשפו אליהם בצורה יעילה יותר, כיצד משפרים את האינטראקציה בין האדם לתוכן הדיגיטלי, איך עובדים המנגנונים האנושיים ועוד.
לדבריו, העתיד של התוכן המקוון הוא הסאונד – השמעת התכנים הכתובים, וזאת מכיוון שמשתמשים פחות פנויים לתוכן כתוב או לווידאו. הם רוצים שיגישו להם את התוכן כך שהם יוכלו להיחשף אליו בכל מקום ובכל צורה שהם רוצים – בנהיגה, על הספה, במטבח ועוד. בנוסף, הוא חלק טיפים פשוטים לשיפור חווית המשתמש באתר ולמשיכת תשומת לבם של המבקרים בו – היכן לשים באנרים, על מה אנחנו מסתכלים תחילה כשאנחנו נכנסים לאתר, ומהן תמונות אפקטיביות לעומת אלה שלא.
 

• שי מזרחי – מנהל תחום הסלולר במכללת ג׳ון ברייס, כתב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הטלוויזיה ״לפני החדשות״ בערוץ 13 ובאתר וואלה. שי סיפר על קורס הסלולר של ג׳ון ברייס ובין היתר נתן טיפים הקשורים לעולם הסלולר – מה לקנות, היכן לתקן, כיצד לקבל את המחיר הכי טוב ועוד.

מעבדת הסלולר של ג׳ון ברייס

קרדיט תמונה ראשית – pixabay.com 

Comments are closed.