סקירת ספרים חדשים – פברואר 2019

שני ספרים חדשים של הוצאת ״ספר לכל״, שהילדים אהבו:

ילד המערות המודרני – טק/ מאת פטריק מקדונל

ספר מקסים ומיוחד, שהילדים שלנו מאוד אהבו הוא טק – ילד המערות המודרני. הסיפור הדמיוני לחלוטין משלב את תקופת האבן, הדינוזאורים ואת העידן המודרני -דיגיטלי. דפי הספר המעוצבים כעמודים בטאבלט מעצימים את החיבור בין הקורא הצעיר לטק וממחישים את השתלטות הטכנולוגיה על עולמם של ילדים רבים.

טק מאוהב בטכנולוגיה. הטאבלט שלו,  משחקי הווידיאו, הטלפון הסלולרי והטלוויזיה משאירים אותו עמוק במערה שלו, דבוק למכשיריו יום אחרי יום. ההורים מנסים לנתק אותו מהמכשירים אבל לא מצליחים, חברים קוראים לו לשחק ולא נענים, עד שהר געש מקומי מחליט לזעזע הכל ולהתפרץ ומעיף את טק מתוך המערה שלו ביחד עם הטלויזיה, הסלולרי והטאבלט.

טק מתעורר על דשא קריר ומלטף כששמש נעימה מחממת אותו, ורק עתה, כשהוא מנותק מכל טכנולוגיה, הוא מתפנה להנות ממשחקים בטבע עם חברים אמיתיים.

כריכה קשה, מנוקד, 42 עמודים, מחיר 68 ש״ח

מעשה בכובע ורוד/ מאת אנדרו ג׳וינר

ספר נוסף שאהבנו, המלא בגירל פאואר, מספר על כובע ורוד. עלילותיו של הכובע הורוד מובאות בסיפור מרגש, עם דגש ערכי פמיניסטי. הסיפור מתחיל מרגע הסריגה של הכובע , דרך חתול שחוטף אותו, תינוקת שתופסת אותו, כלב שצד אותו ועוד, עד שהוא נוחת על ראשה של ילדה הצועדת למען מאבק לזכויות שיוויוניות לנשים.

הסיפור מלווה באיורים יפים בשחור לבן כשהאלמנט הצבעוני היחיד בהם הוא כוכב הספר – הכובע הוורוד. 

כריכה קשה, מנוקד, 40 עמודים, מחיר 68 ₪.

ניתן להשיג את שני הספרים ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר www.bookme.co.il

Comments are closed.