ריקודו של ג’ינגיס כהן – הצגה חדשה

ריקודו של ג’ינגיס כהן – הצגה חדשה. הצגה המעמידה למבחן את כל מה שחשבנו על זיכרון השואה והתוצאה אקטואלית, מצחיקה לפרקים ומצמרר. 

הקומדיה האפלה שמציגה לראשונה קצין אס.אס לשעבר בתפקיד הראשי, ובו נוקמת רוחו של קומיקאי יהודי שהוציא להורג. 

ריקודו של ג׳ינג׳יס כהן-צילום: שלומי פארין

העיבוד החדשני לספרו המיתולוגי של רומן גארי (אמיל אז’אר) ולמחזהו זוכה הפרסים של מיכאל כהנא, יעלה שוב בתיאטרון הבימה, שאימץ את ההצגה מיד לאחר שעלתה במסגרת פרויקט גמר במכללת סמינר הקיבוצים (2021) של הבמאי הצעיר בן סיידוף (28). אשר לקח את המחזה ששיחק בו בצעירותו אביו איציק סיידוף (מי שידוע גם בתור הקול המפורסם מאחורי גרגמל בסדרה “הדרדסים”) והביא את הסיפור למאה ה21, בדרישה לבחון מחדש את הדרך בה אנו חושבים על זיכרון השואה. דרך הפוסט טראומה אותה חווה מהשירות הצבאי שלו ואובדן האמונה האישי מיד לאחר המסע לפולין, סיידוף מבקש לאתגר גם את הדרך בה אנחנו מציגים את ההיסטוריה שלנו לקהל הצעיר. 

ההצגה מציבה במרכז את מערכת היחסים ההרסנית בין הקורבן למתעלל. חייו של קצין האס.אס שץ אולמן, הידוע בכינויו “טורף היהודים”, הפכו לסיוט ביום בו הוציא להורג את הקומיקאי היהודי ג’ינגיס כהן: רגע לפני שמת ע”י כיתת היורים, כהן הפשיל את מכנסיו, הפנה את ישבנו לקצין הגרמני וקרא ביידיש: “קיש מיר אין טוכעס!” –שק לי בתחת! שץ היסס לרגע, ולבסוף צעק את הפקודה: “אש!”. מאז ושנים אחרי, דמותו ורוחו של הקומיקאי היהודי רודפת את הקצין לשעבר בריקוד הזייתי של נקמה וחמלה, והשניים נאלצים לפתח ביניהם מערכת יחסים חדשה. ההפקה מציבה לראשונה בתולדות המדינה פרשנות אנושית ביותר לנאצי, ומעמידה את הצופה בקונפליקטים לכל אורך ההצגה.   

בהצגה משחקים בתפקיד הקומיקאי היהודי לסירוגין ליר עיסא (22, “שעת נעילה”, “תמונת ניצחון”, “כראמל”) בנו של השחקן נורמן עיסא (“עבודה ערבית”), ויהל פפו (28, “המחשמלים”, “ליידי סטיגמטה”, “הר תפארת”), ממשפחת הקומיקאים פרידמן (טל פרידמן ויובל פרידמן, תסריטאי “היהודים באים”). בתפקיד שץ אולמן משחק השחקן המוערך דיוויד לוינסקי (“פלמ”ח”), שזהו הנאצי השביעי שהוא משחק בקריירה שלו. כן בקאסט השחקנים יוני לוויתן (תיאטרון קרוב) ומאיה דגן המשחקים מגוון דמויות. 

ריקודו של ג’ינגיס כהן – אולם הבימה 4

יום שישי 30.9 12:00

יום שישי 4.11 12:00 , 21:00 


קבלי קודי קופון סודיים לחנויות אונליין:

קודי קופון סודיים למותגים נוספים מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. כרטיסים במתנה לאטרקציות אנחנו מחלקים בסטורי, באינסטגרם של האתר.

דלתא – הקוד goodmother מקנה 10% הנחה בנוסף למבצעים על כל האתר של דלתא (ללא פריטים המסומנים בסייל).

קוד הקופון  – goodmother מקנה את ההנחות הבאות:
15% הנחה נוספת באתר של רנואר.  לחצו כאן לכל המבצעים של רנואר.
10% הנחה נוספת באתר שוקיט (בהזמנה מעל 200 ש״ח)
10% הנחה נוספת באתר של KUMI 

10% הנחה באתר של twenty four seven

15% הנחה נוספת באתר של גילטי (ללא בשמים ובדיקות קורונה)
5% הנחה נוספת באתר של promise
(*ההטבות יכולות להשתנות/להתבטל בכל רגע, לא חלות על כל המבצעים/המוצרים, על פי שיקול הדעת של החברה. מה שמופיע בסל הקניות הוא הקובע.)

Comments are closed.