געגוע – סרט ישראלי חדש

געגוע, סרטו החדש של שבי גביזון, יצא לבתי הקולנוע לפני מספר שבועות. סרט מיוחד, שמדלג בין ז׳אנרים: מעין דרמה קומית/ קומדיה שחורה עצובה. סרט שחלקו קורה במציאות וחלקו בדמיון, וגם המציאות שלו היא כזו שקשה להאמין לה.

שי אביבי, כוכב ילדותי מערוץ הילדים הוא הדמות הראשית, העצובה, המעצבנת, ועם זאת מעוררת האמפתיה.

אריאל בלוך הוא תעשיין אמיד בשנות החמישים לחייו, רווק נטול ילדים. כשחברתו מתקופת האוניברסיטה מבקשת לפגוש אותו, הוא לא שש לקראתה, אך מתייצב בכל זאת. בפגישתם, מי שהייתה אהובתו לפני עשרים שנה, מספרת לו שני דברים מפתיעים: הראשון, כאשר נפרדו הייתה בהריון ונולד להם בן שעליו לא סיפרה לו מעולם. ילד מקסים ומיוחד שקצת דומה לו. הדבר השני שתספר לו עתיד לשנות את חיוזוהי קומדיה עצובה ואבסורדית העוסקת בהורות, בתחושות של פספוס והחמצה, ובקבלת הזדמנות שנייה.

טריילר באדיבות סרטי יונייטד קינג:

דבר הבמאי, שבי גביזון:

יש לי ילד ,יואב, שמשחק כדורגל, כשאני יושב על הטריבונה ומסתכל עליו משחק, בכל פעם שמגיע אליו הכדור אני שם לב שהרגל שלי זזה קצת, רק כמה מילימטרים.. הסרט געגוע עוסק בכמה מילימטרים האלה.

לפני שמונה שנים, במהלך גירושי וחשבון הנפש הנלווה אליהם, התעוררו בי שאלות מטרידות:  איך ייראו חיי מעכשיו, ובמיוחד, איזה אופי יישא הקשר עם ילדיי. שאלתי את עצמי איזה אבא הייתי עד היום, ואיזה אני הולך להיות. מתוך הלך רוח זה נולד הרעיון לתסריט של “געגוע”.

העלילה שהחלה מתוך חיי היומיומיים התרחקה למחוזות מפתיעים ולבשה פנים אחרים. אבל מבעד לאיפור הכבד מבצבצים מדי פעם התווים האמיתיים. “געגוע” מנסה לבדוק את מושג ההורות: הורות אידאית אל מול הורות קונקרטית והורות למען עצמה מול וויתור ונתינה.

“געגוע” רצוף כולו במעמדים אבסורדיים, כי דווקא בהם מתאפשרת נגיעה עמוקה ברגשות, מבלי ליפול למלכודת הרגשנות והקלישאתיות. אולי משום כך הרשיתי לעצמי בפעם הראשונה להיות מובל עד הסוף בידי כאב אחד ותשוקה אחת.

“קומדיה עצובה מאוד”, היא כנראה הכותרת ההולמת יותר מכל סרטיי את “געגוע”.

שחקנים: שי אביבי, אסי לוי, נטע ריסקין, יורם טולדנו, אלה ארמוני, אדם גבאי, שמעון מימרן, שמיל בן ארי, יעקב דניאל-זדה, אורי לייזרוביץ

יוצרי הסרט:

במאי                                 שבי גביזון

תסריט                               שבי גביזון

צילום                                 אסף סודרי

מעצב אומנותי                     שחר בראדון

הפקה בפועל                      מאיר טצת

עיצוב פס קול ומיקס             יוסי אפלבאום

מוזיקה מקורית                   יורם חזן

מקליט                               איתי אלוהב

עריכה                               טלי הלטר שנקר

ליהוק                                קרן אלרום

עיצוב תלבושות                   מיכל דור

איפור                                אורלי רונן

מנהלת הפצה                     לירון אדרי

חברת הפקה                      סרטי יונייטד קינג ואפיקים מאוחדים סרטים-   UCM

 

מפיקים: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון, שבי גביזון, משה אדרי, לאון אדרי

 

צילום תמונות בידיעה: איתן ריקליס

Comments are closed.