ספרים חדשים לחודש אוגוסט

״תכתוב תרוויח״ – הספר שמלמד לכתוב נכון

רוצה להמליץ לכם על הספר החדש של צפריר בשן, עיתונאי ומרצה בסדנאות לכתיבה אפקטיבית, שבשפה עניינית וקולחת מלמד אותנו את הכללים לכתיבה נכונה, איכותית וקלה יותר. הספר מאגד טיפים פרקטיים, דוגמאות מהחיים והסברים פשוטים, ומעניין מאוד לקריאה.

מבין הנושאים בהם עוסק הספר:

למה חשוב שטקסט מקצועי יעסוק רק בנושא אחד ומדוע טקסטים שמתייחסים לכמה נושאים לא מצליחים להעביר שום מסר? מדוע חשוב שהכותרת לפוסט, למייל או למאמר שלכם תתאים לתוכן הטקסט? למה מילות חיפוש הן רעל לכתיבה אפקטיבית והניסיון לשתול אותן לתוך טקסט קיים תמיד ייצר תוצאה לא אמינה? איך משלבים בצורה נכונה מילות חיפוש בתוך טקסט? למה לא כדאי להשתמש בביטויים נפוצים? האם להציג את העסק שלכם ביחיד, רבים, זכר או נקבה בניוזלטר או בפרסום בפייסבוק? מהם היתרונות של טקסטים קצרים ומדוע תמיד לא כדאי להאריך במילים? הספר "תכתוב תרוויח" עונה על שאלות ורבות אחרות, בליווי הסברים ודוגמאות.

הוא מתעכב גם על כלים ייחודיים, כמו כתיבה של הומור, טיפים ותבניות מרכזיות אחרות ברשתות החברתיות.

"תכתוב תרוויח" הוא ספרו השני של צפריר בשן. ספרו הראשון "כתיבה אפקטיבית" נמכר באלפי עותקים והפך לכלי בסיסי בארגז הכלים של עובדים במשרדי ממשלה, תאגידים, עמותות ועצמאים. ובעיקר של כותבים. צפריר בשן שימש בעבר עורך ובעל טור בעיתונים הארץ וגלובס וכיום הוא מרצה ומנחה סדנאות כתיבה, אסטרטג וכותב מקצועי. 

כריכה רכה

175 עמודים

מחיר (כולל משלוח): 95 שקל

לרכישת ספר מודפס או עותק דיגיטלי: https://effectivewriting.ravpage.co.il/ts5

"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני

זה אמור להיות הסיפור שלי עליי, אבל זה הפך להיות הסיפור שלי עליך"

"'אני לא יפה', אמרתי לעצמי. 'סתם אנשים אומרים לי שאני יפה, הם משקרים, כולם שקרנים, אף אחד לא באמת אוהב אותי'. הלכתי עירומה לסלון וראיתי שהמרפסת פתוחה. בהיתי במרפסת דקה ארוכה עד שראיתי את הפנים המוכרות מהדירה ממול נועצות בי מבטים. לא אכפת לי. שיסתכל החולני. כשחשבתי על כך שהוא נועץ את מבטו בישבני הרגשתי קינקית, הסתובבתי וחזרתי למטבח, התרוממתי ושלפתי מספריים מהמדף העליון וצעדתי איתם לכיוון המקלחת. סקרתי את פניי במראה. רציתי לפגוע בעצמי. להכאיב לי. אני אשמה בכל מה שקורה. אני צריכה להיענש" (מתוך הספר).

"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני, בהוצאת ספרי ניב, מראה כיצד ניתן להתרומם גם מהמקום הנמוך ביותר ומוכיח לקוראים שאפשר למצוא אהבה וחברים בכל מקום. המסר המרכזי של הספר הוא שלכל אחד יש כוח חזק, שלעיתים הוא אינו מודע לו.

גיבורת הספר חווה משבר בחיי נישואיה לאחר הלידה. ההיריון והלידה מובילים אותה גם למאבק מייאש עם המשקל. במהלך העלילה היא הופכת מאישה מלאה וכבויה בעלת דימוי גוף נחלש אחרי לידה, לאישה מלאת אנרגיה שמקבלת את גופה ומיניותה באהבה ומלמדת גם את הקוראות לאהוב את עצמן.

במרכז הספר ניצבת דמותה של שירלי, צעירה בת 29. אנו פוגשים אותה ברגע הלידה ומיד אחריו אנו מתוודעים למערכת היחסים הקשה שלה ושל בעלה. השניים אינם מסוגלים להתמודד עם הקשיים הכלכליים שלהם. שירלי מרגישה חסרת אונים ושוקעת בעצבות ואילו בעלה מתעלם מהקשיים ומסתגר בעצמו.

שירלי היא בחורה חולמנית שמעדיפה לברוח מהמציאות כשברקע מוסיקה שמתאימה לחלומות בהקיץ. חלומות רבים של שירלי עוסקים במין ובמיניות והיא מוצאת עצמה נוגעת בעצמה, אך השינויים שחוללו בגופה ההיריון והלידה משפיעים על הדימוי העצמי שלה והיא מתקשה להיזכר בדברים שהסבו לה אושר בעבר. הקשר שלה עם בעלה רווי מריבות, והתינוק הופך להיות כל עולמה.

ערב אחד היא נכנסת לפורום אקראי באינטרנט ומגלה עולם שלם. היא פותחת כינוי אנונימי שבו כל האישיות השמחה והסקסית שלה חוזרת ומקבלת ביטוי יותר חזק. הקלות שבה המקלדת גומעת מילותיה ממכרת והיא נשאבת לעולם מקביל. היתקלות מקרית בפורום יוצרת קשר וירטואלי אינטנסיבי. שני הצדדים בוחרים להישאר אנונימיים ומשוחחים זה עם זו על תחושותיהם. שירלי מגלה שהגבר מהצד השני מזהה את המצוקות שלה מבעד למילים הכתובות ומצליח להעביר אליה כוחות להתמודד עם הקשיים השונים בחיי היום יום שלה. לצד התמיכה שהוא מושיט לה, הוא מחמיא לה על דרך הביטוי הנפלאה שלה ועל כתיבתה השנונה. למרות הקרבה בין השניים, שירלי אינה מספרת לו שהיא נשואה והם לא נפגשים. השיחות האלה מחזקות את שירלי והיא מחליטה להתגרש ולהתחיל חיים חדשים. 

לאחר גירושיה מגלה שירלי מחדש את מיניותה במפגשים שונים ומאתגרת את עצמה בחציית קווים – היא בוחרת להפוך את הקשר הוירטואלי לממשי. הרעב והכיסופים לחופש והגשמה עצמית מציפים אותה והיא שוקעת במערבולת של תאוות, יצרים וסקס כוחני שבודק גבולות ואושר חדש. היא והגבר המסתורי עמו התכתבה זמן רב נפגשים ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים סוערת וייצרית. שירלי מגלה מחדש את האושר כאימא וכאישה עד שהחיים מתהפכים שוב. בנה של שירלי מאובחן על הספקטרום האוטיסטי והגבר עמו החלה את חייה החדשים בוחר להתרחק.

אושר זמני, ראשה שרק החל להרים עצמו מונמך בחבטות קשות. היא הפסידה בקרבות. האם תנצח במלחמה? הוא אמר שהיא יהלום לא מלוטש, שהיא נסיכה אבודה שעוד תהיה מלכה חזקה.

"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני. הוצאת ספרי ניב. 359 עמודים, מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או אלקטרונית.

בניין חסר מאת עידו כנען

"בניין חסר" מאת עידו כנען בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן שעלילתו מתרחשת בשכונה דמיונית בתל אביב, שמשלבת בתוכה מיקומים אמיתיים ומוכרים עם מיקומים נרמזים ופיקטיביים. 

"בניין חסר" הוא קולו של כותב צעיר ומבטיח, שיודע להתבונן בצורה מפוקחת על הטבע האנושי לפגמיו, לחלומותיו ולשאיפותיו. בעברית רהוטה, משרטט עידו כנען ניכור וקרבה, תעתוע וריאליזם נוקב.

גופתה של עדנה מתגלה על ידי שכניה. איש לא יודע לספר על השכנה המתבודדת או על נסיבות מותה המסתוריות. דיירי הבניין שברחוב הרואה 9 בתל-אביב בוודאי לא מכירים אותה, כך שחסרונה הלא צפוי לא אמור להפריע לשגרת יומם, אלא שתוכנית נסתרת נרקמת מאחורי הקלעים ומובילה את הדיירים למסע חטטני, לעיתים מציצני, שהולך ומתרחב ללא שליטה. כך הם מכירים את שכנתם, את תשוקותיה וסודותיה, ואלה מטלטלים את חייהם.

העלילה של הסיפור מתרחשת בשבוע אחד בבניין מגורים בתל אביב. הוא מתחיל במפגש אקראי של דניאלה ואורי בכניסה לבניין. דניאלה היא בעלת הבניין, אישה מבוגרת, אלמנה, מרירה וצינית שיירשה מבעלה את הבניין הזה. אורי הוא אחד השוכרים שלה שגר בדירה מולה וגם הידיד היחיד שלה בבניין. אורי היה בנעוריו צייר מבטיח שבלית ברירה היה מורה לציור במכללה ופוטר מעבודתו כשנה לפני כן. הם עולים יחד לדירתם ובעקבות ריח עז הם מגלים את גופתה של השכנה הבודדה מהקומה העליונה, עדנה שמה. באותו ערב אחרי שעוזבים הפרמדיקים והשוטרים, הם מחליטים לארגן לעדנה ערב זיכרון, כל אחד מהאינטרסים שלו. בעקבות המפגש הזה שגולש למפגשים אחרים באותו שבוע, דיירי הבניין (והקוראים) מתחילים להכיר את שכניהם ולומדים על סודותיה האפלים של המנוחה. 

השכנים בבניין מגיעים מכל קצוות הקשת החברתית, ואינם מכירים זה את זו: גרוש אמיד ומזדקן, ערבי חילוני שנודה מהקהילה שלו, רווק תל אביבי מלא בעצמו, צעירה רוסייה מפתה ושורדת, צעיר לוקה במחלת נפש, זוג בגיל העמידה שנישואיו רעועים, בעלת בית מזדקנת ודיירת לסבית שחזרה בשאלה וחיה בבדידות.

"בנין חסר" מאת עידו כנען. הוצאת ספרי "ניב". עורכת: הלנה מגר טלמור. 376 עמודים, מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית. 

ספר מתח חדש: הדירה מאת ש.ל.גריי

מארק וסטף מנהלים חיי משפחה רגועים עם בתם הקטנה בקייפטאון, דרום אפריקה, עד שיום אחד פורצים לביתם שלושה גברים חמושים במסכות סקי ותוקפים אותם. מצולקים מהטראומה, הם מנסים להשאיר את צרותיהם מאחור ולצאת לדרך חדשה. כשחברתם קרלה מציעה להם להירשם לאתר אינטרנט של חילופי בתים, הם לוקחים את ההצעה בשתי ידיים בתקווה שחופשה בארץ אחרת תעזור להם להחלים. מארק וסטף פוגשים אונליין בזוג צרפתים אופנתי בשם פֶטיט שברשותם דירה מקסימה בפריז, ומסכימים להתחלף איתם למשך שבוע. אבל כשהם מגיעים לבירה הצרפתית, מתברר להם שפרסום לחוד ומציאות לחוד. הדירה של בני הזוג פטיט היא עלובה ומעופשת, וכשהם מנסים ליצור איתם קשר – איש לא עונה להם. ואז, כשהחופשה ה"מושלמת" מקבלת לפתע תפנית מאיימת ואלימה, גם הסדקים בחיי הנישואים שלהם הולכים ומתרחבים, וסודות אפלים מעברו של מארק מתחילים לצוץ אל פני השטח.

ש.ל. גריי הוא שם העט של שני סופרים המשתפים פעולה ביניהם: שרה לוטס ולואי גרינברג. שרה לוטס היא סופרת ותסריטאית, ומעריצה גדולה של ספרים וסרטים העוסקים בזומבים. לואי גרינברג הוא סופר ועורך, וחובב מושבע של ספרות ערפדים אפוקליפטית. ביחד הם כתבו כבר ספרי מתח ואימה רבים, וכולם זכו לשבחי הביקורת ולהצלחה בחנויות. ספרם הקודם, "לכודים", יצא גם הוא בהוצאת "דני ספרים".

"הדירה" מאת ש.ל.גריי. מאנגלית: כפיר לוי, הוצאת "דני ספרים", 320 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

ספר מתח חדש:"העוצמה והזעם של אבנר ארליך" מאת פיני אלעזרי

שרשרת פיצוצים קטלניים מזעזעת את בירות אירופה. בפיצוץ ברומא נרצחים עשרים ושניים איש ביניהם שישה ישראלים. מהמודיעין שנאסף מסתבר שזה רק המבוא: עימאד אקברייה, פלשתיני שעומד בראש הארגון האיסלאמי שאחראי לקטל, זומם לפוצץ את מסגד אל אקצה ולהטיל את האשם על היהודים. הוא גם מקדיש את עיקר זמנו לקידום שיטה להעברת מטעני נפץ ברחבי העולם המערבי למרות מערכות הבידוק המוצבות בשדות התעופה ובמיקומים אסטרטגיים אחרים. השיטה מבוססת על מיצוק חומר נפץ נוזלי לג'ל. את הג'ל הזה ממלאים בבלון שנשתל בגופם של השהידים בניתוח. הכוונה היא לייצר מאגר פצצות אנושיות מתקתקות שאי אפשר לגלות. עימאד מתניע סדרת פיגועים קטלניים בריאד, בפריז, בבריסל, בלונדון ובברלין בהם נפגעים ונהרגים עשרות בני אדם בכל אירוע. 

אבנר ארליך, מאגף המבצעים המיוחדים של המוסד, נחלץ לסכל את התוכנית ויוצא למרדף חוצה יבשות בעקבותיו של מנהיג הטרור האכזרי. המרדף, הכולל הפעלת כוחות מיוחדים, סוכני מוסד וסי.איי.אי, לובש צורה של נקמה אישית כשמסתבר לעימאד שאבנר היה אחראי לחיסול אביו לנגד עיניו של עימאד כשהיה בן עשר. 

אבנר חושף שמטרתו העיקרית של עימאד היא להחדיר את הפצצות האנושיות למסגד אל אקצה בירושלים. המחבלים נושאי הפצצות יתחפשו ליהודים דתיים ויפוצצו את המסגד הקדוש בשידור ישיר, מהלך שיגרום למאות מיליוני המוסלמים בעולם להתאחד למתקפה להשמדת ישראל. אז תיאלץ ישראל להגיב בפצצת יום הדין הגרעינית.

אם אבנר לא יצליח לסכל את תכנית הנקמה השאפתנית של עימאד, היא תבעיר בלהבות את המזרח התיכון כולו. 

"העוצמה והזעם של אבנר ארליך" מאת פיני אלעזרי. הוצאת "דני ספרים", 423 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

ספר חדש: שעת הצהריים של החיים מאת מרים מצנר קינן

"שעת הצהריים של החיים – משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה" מאת מרים מצנר קינן, בהוצאת ספרי ניב, עוסק בהתפתחות המתרחשת בחיינו כאנשים בוגרים. אנו עוברים מעין גיל התבגרות שני באמצע החיים, וחווים כאבים וסבל שמקורם בגדילה, זהו ״משבר אמצע החיים״. 

אף שרוב ספרי הפסיכולוגיה מסתיימים בסוף גיל ההתבגרות, חוקרים מעטים לאורך השנים היו ערים לתופעה ולמאפייניה, בספר זה מפורטים ומזוקקים העקרונות אותם זיהו. הבנת המשבר שאנו עוברים, עברנו או צפויים לעבור, יש בה כדי להקל עלינו את התקופה הקשה ואף לאפשר לנו לצלוח אותה באופן בונה ומשמעותי יותר.

"שעת הצהריים של החיים – משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה" מאת מרים מצנר קינן. הוצאת ספרי ניב, 218 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

ספר מתח חדש: תגידי שאת שלי מאת אליזבת נורבק

בראש רשימות רבי המכר בעולם.

איפה עובר הקו בין תקווה ובין טירוף? "תגידי שאת שלי" מאת אליזבת נורבק בהוצאת "דני ספרים", הוא מותחן פסיכולוגי מצמרר על אשמה, על יגון, ועל האיזון העדין בין אהבה ואובססיה.

שלוש נשים: אחת המאמינה שהיא מצאה את בתה האובדת, אחת המבועתת מכך שהיא עומדת לאבד את ילדתה, ואחת הנחושה לגלות מי היא באמת.

סטלה ווידסטראנד היא פסיכותרפיסטית נשואה באושר ואמא לילד בן שלוש עשרה. אבל כשאישה בשם איזבל מגיעה לקליניקה שלה לצורך טיפול, חייה השלווים של סטלה מתחילים להתפורר. היא משוכנעת שאיזבל היא בתה, אליס, התינוקת שנעלמה לפני יותר מעשרים שנה במהלך חופשה משפחתית על חוף הים. כולם חשבו שאליס טבעה, אך גופתה מעולם לא נמצאה. סטלה תמיד האמינה שאליס עדיין חיה, אבל כולם מסביבה חוששים שהיא סובלת מהזיות. האם איזבל היא אכן אליס?

סטלה מוכנה לסכן הכל כדי לגלות את התשובה, אבל בעשותה זאת היא מפעילה שרשרת אירועים היוצאים משליטתה, ומסכנת בכך את עצמה ואת כל היקרים לה.

אליזבת נורבק חיה בשטוקהולם, שוודיה, עם בעלה ושלושת ילדיה. היא בעלת תואר במדעים. היא החלה את כתיבת המותחן הפסיכולוגי שלה בעת שהייתה בחופשת לידה, וכעת היא סופרת במשרה מלאה. תגידי שאת שלי הוא ספרה הראשון.

"תגידי שאת שלי" מאת אליזבת נורבק. מאנגלית: דן כ"ץ, הוצאת "דני ספרים", 488 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

ספר חדש: מי את, רוזלינד? מאת סם רקובר

"מי את, רוזלינד?" מאת סם רקובר בהוצאת הספרים "כרמל", הוא רומן מרתק על רצח ונקמה, על עצב וכמיהה עמוקים, ועל יד זיכרון לאהבה גדולה. 

מיכאיל וורושילובסקי, שיסד את בית הדפוס המשגשג "וורושילובסקי", הזמין לארוחת ערב מפוארת את שני בניו, אבשלום הצייר ואבנר הנשוי לרותי היפה המנהל למעשה את בית הדפוס מאז שמיכאיל פרש מניהולו לאחר מות אשתו, את עורכת הדין האחראית על עניני בית הדפוס, ואת גרישה ידיד נעוריו מאוקראינה המטפל בו בשנים האחרונות. מיכאיל הנוטה למות מבקש לומר להם דברים אחרונים לפני מותו. אולם במקום מילים של פרדה הוא מספר להם שלושה סיפורים, שניים קצרים ואחד ארוך מאוד המהווה את עיקר הרומן. 

סיפור זה הוא על מפקחת שוש לוגסי, יפהפייה אדומת שער, חכמה וחוקרת מעולה. היא נמצאת בתקופה קשה, מחפשת בן זוג ושוקלת לעבור מהמשטרה לעריכת דין. שוש פונה לפרקליטות ופרקליט המחוז מבקש ממנה להכין חוות דעת על תיק רצח. הנרצח הוא יעקב פרח והחשוד הוא דוד יפתח. שוש סבורה שהתיק אינו בשל להעמדת דוד יפתח לדין ופותחת בחקירה. הפקפוקים באשמת הרצח גדלים למרות העדויות שדוד הוא נוכל וגנב. היא מגלה שאחיו של יעקב פרח, יוסף אברהמי, נפטר בבית אבות וחושדת שרציחתו נעשתה על ידי אותם אנשים שחיסלו את יעקב פרח. 

סיפורו של מיכאיל על שוש משתלב בחייו האישיים של אבשלום הצייר. הוא מתחבט בציור של אישה בעירום בעזרת ליאת הדוגמנית. אבשלום מתאהב בדמותה של שוש לוגסי היפהפייה ולאחר מות אביו הוא מחפש תשובות לשאלות, מיהי שוש לוגסי? ומדוע נעלם גרישה מיד לאחר מותו של מיכאיל, שהוריש לו סכום כסף גדול מאוד. 

אבשלום מגלה בבית הוריו מחבוא בו נמצא הפתרון לחידות. הכל התחיל בלוגנסק שבאוקראינה שנכבשה בשנת 1942 על ידי הנאצים. הוא מוצא תמונה של משפחת אביו ומשפחת גרישה. לאביו הייתה אחות יפהפייה, רוזלינד הדומה כשתי טיפות מים לשוש לוגסי, שעונתה, נאנסה ונרצחה בלוגנסק. הוא מוצא מכתב מאביו וגרישה המחבר בין רציחת שני האחים יעקב פרח ויוסף אברהמי לבין חיסול משפחתו, משפחת גרישה ורציחתה המזוויעה של רוזלינד. כתוצאה, נכנס אבשלום לקונפליקט אמוציונאלי קשה ומחליט גם לצייר את רוזלינד היפה נשקפת במראה. ציור זה מביא ביופיו ובטרגיות העולה ממנו את ליאת לידי בכי. אבל זה לא הסיום כולו, כי ישנה שם הפתעה.  

+++

"ברגע שנחת מבטה על התבליט שעל לוח העץ, התחיל לבה להלום בקצב מטורף ובקושי הצליחה לבלום את עצמה שלא תפרוץ בבכי. הוי, הראש הנפלא הזה של הנערה הצעירה והיפהפייה. השיער הגועש שאופף את פניה הקורנות הבעה של תום; תמימות הנעורים הזו, האמונה שהכול פתוח לפניה, רק בואי וקחי, היצרים החזקים שהחלו ללבלב וזרמו בכיוון אחד לים האשליה הגדולה של האדם – האהבה. כך היא הייתה פעם באביב נעוריה. כך היא הייתה, שוש לוגסי הנערה הזו שבתבליט, הכול כל כך מלא חלומות, תשוקות ומאוויים. ומה נשאר? מה התממש? איך ההתממשות עיקמה ורפשה את נעוריה? ומה נשאר מהנערה הזו? הרי הכול התכסה בקליפות יבשות ומצומקות של אשליות לא ממומשות. והוא הבין את כל זה וביטא את כל זה בתבליט הנהדר הזה. אחח, אלוהים, מה זה? מה הוא גילף פה? תפילת אשכבה לנעוריה. רקוויאם. קינה על עלומיה שחלפו ולא יחזרו עוד. העכשיו שמתבונן בעבר, בנעורים שהפכו לזיכרון ערפילי, זיכרון שאינו מותיר גם סימן של תקווה על כפות הידיים המיובלות של העכשיו." (מתוך הספר)

"מי את, רזלינד?" מאת סם ש. רקובר, הוצאת הספרים כרמל, 325 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים.

ספר חדש: גבול מטושטש מאת הילה קרנט

"גבול מטושטש" מאת הילה קרנט בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפורה של נטלי, נערה רגילה, מצטיינת, אהובה על משפחתה, לה חבר מושלם, והכול – הוא בעיקר אשליה. 

הגיבורה נמצאת בנקודת מפנה בחייה – סיום לימודים וגיוס לצבא. הוא מתאר את התמודדותה של נטלי במסגרת הצבאית ובעצם עם לבטים שכל חיילת חדשה מתמודדת איתם: אוכל, מחסור בשעות שינה, טירונות, שבתות ומערכות יחסים. 

הספר מתאר את הדילמות של נטלי שמושפעת מאוד מהחברה בה היא נמצאת. חשוב לה לא להיות ה"עוף המוזר" שנבדל מהחברה שמגדירה לה דרכי התמודדות עם סיטואציות: עם מי לצאת ומתי, כיצד להתנהג והאם משתלם לה לוותר על רצונותיה האישיים בדרך. בלהט הרגע היא נפרדת מהחבר שלה זה מספר שנים ומחליטה ליהנות מחייה בתור חיילת בצה"ל. דבר לא מכין אותה לאתגר האמיתי שממתין לה בשטח הצבאי. להיות אישה זה אתגר, להיות שונה זה אתגר והרגש העמוק בתוכה שרוצה להשתחרר וליהנות – גם הוא אתגר לא פחות גדול מהשאר. בעייתיות נוספת זה שבתור אישה כנראה לא יפסח עלייך הנושא של הטרדה מינית, מילולית פיזית ואולי גם תקיפה. 

הספר מעביר אותנו בין תקופות חייה של נטלי – הוא מספר כיצד היא הגיעה לסיטואציות לא נעימות בחייה, מתאר את תפיסתה לגבי גברים ומערכות יחסים וכיצד התפיסה המוטעית הזאת בונה את היסודות למערכת יחסים לא בריאה עם אהוב ליבה שמידרדרת בהמשך גם ליחסי מרות עם קצין במהלך השרות הצבאי.

"היו לי תקוות שאוכל לתפקד נורמלי אחרי הבשורה של כרמן, אבל התבדיתי. אני עדיין חושבת על אלון, ואני מרגישה גם חוסר – חסרים לי ההתכתבות איתו, הצחקוק שלו בלילה, המגע שלו. אבל הסמבצ"ית שלו…? אני לא יכולה לחשוב עליהם, לא ככה, לא רגע אחרי שנפרדנו. אבל על מי אני עובדת? לפני ארבעה חודשים, ברגע הנוראי ההוא, הסוף היה צפוי. אני לא אסלח לעצמי לעולם. יכולתי למנוע הכול אם הייתי מבינה עוד קודם לכן שאנחנו לא מתאימים, שאנחנו מעולמות מנוגדים" (מתוך הספר).

"גבול מטושטש" מאת הילה קרנט. הוצאת ספרי ניב. 248 עמודים, מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית. 

ספר חדש: "אין הזמן אלא ספר המונח על מדף הנצח" מאת יחיא סעדיה ברגמן

"אין הזמן אלא ספר המונח על מדף הנצח" מאת יחיא סעדיה ברגמן, בהוצאת ספרי ניב, הוא אוסף של סיפורי מעשיות ומשלים ובהם סיפורים על מהות החיים, על תפקידו של האדם בחייו ועוד. 

הספר כתוב בצורה ייחודית, בוודאי בהשוואה לכתיבה בימינו. השפה עשירה במוטיבים מקראיים וחז"ליים, וכל כולה נדמית עתיקה למדי. העובדה שמדובר בסיפורים קצרים, ואף במעשיות ובמשלים, רק מחזקת את ההרגשה של טקסט בעל 'ניחוח' קדום משהו.

הקוראים מוזמנים להצטרף לקריאה במסע ברכבת הזמן שהסיפורים בו הם כקרונות. ובטרם תעלו, הנה יבקשך הספר הזקן לפַנות את עצמך ממך. והנוסעים הינם גלוי ונסתר, והם חיי האדם, חיות ובריאת טבע, תולעת רקמה הממליצה "לשמור על ראש פתוח ובכך לא לאבד את הראש"; תס"י, תולעת ספרים, הטוענת "שהאוחז בחוכמתו יידרש לשרפרף"; סבתא שמעה שרק בגיל תשעים הבינה ש"חיים מעט זמן ומתים להרבה יותר זמן", ובגילה המופלג הספיקה גם להיעצר על תקיפת שוטר; חמור שנדרש לפסיכולוג. 

ובספר יופיעו גם יצר האדם ומלאכי זמן וחשבון, שחוכמתם סודות זמן והבנות חיים וסך חשבון, וגם רוחות המספרות הבנות חיים מאוחרות או אזהרות טרם איחור. יסופר בו גם על החסרונות בחיי זמן תנ"כיים של מאות שנים, על רומנטיקה בגיל  חמש מאות ועל קטינה בת מאה שישים. 

ויש בסיפורים ששפתם פשט, אך יש גם שדיבורם חד כאזמל המנתחים הנתון ביד הקצב, ודיבורם מלאכת מחשבת, שפה מדברת בשלל צבעים, עצב, צחוק וחשיבה היוצאת מגבול המוגדר כהיגיון. וסך כולם חוכמת זמן הלוקחת את הנוסע למחוזות הרוח שאין הגוף משיגם. ורחבה היריעה עד מאוד, ועל הרציף מתייפחת הבנה מאוחרת, ולצידה ניצבת הבנה אירונית מחבקת, מנחמת ואומרת: "דמעות, דם ומעות הינם! ומחיר! וכנגדם צחוק! צח חוק צו, שהם בהירות, ומזיווגן נולדת אירוניה, והיא הרואה מבעד לדמעות האדם את חיוך הזמן."

וכאמירת הרוח, במסע זה תידרש ההבנה להחליף אופניים במונית, וכמי שהינך כבר אינך…

וכאדם חשוב שתזכור: כולם יכולים לספר לך מה אתה, אבל מי אתה זאת רק אתה תקבע! ואי-הבנת הדרך אינה מצביעה על כך שאין דרך… ובטרם נסיעה דע שבעת שהעבר נוגע בך, טבעי הוא שההווה נעלם, אך עליך להתעשת במהרה כדי לא לאבד את העתיד, ותמיד לפני הצער הַכנס את ההבנה, האומרת שלפני שתצטער נסה להבין, אחרת תצטער שלא הבנת!  

"אין הזמן אלא ספר המונח על מדף הנצח" מאת יחיא סעדיה ברגמן. הוצאת ספרי ניב, 301 עמודים. מחיר לצרכן 74 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק.

עקבי אחרינו באינסטגרם ותוכלי להשתתף מדי שבוע בהגרלות של ערכות טיפוח, מוצרי תינוקות, ספרים ועוד.


Comments are closed.