ספרים חדשים לחודש אוקטובר

הכירו ספרים חדשים שמגיעים בימים אלה לחנויות הספרים:

דלק אלקטרוני | מאת יגאל שפירא

יגאל שפירא גדל בתל אביב בשנים הראשונות להקמת המדינה, ובנעוריו החליט לעבור לבית הספר החקלאי "הכפר הירוק". הוא שירת בחיל האוויר, ולאחר מכן השתלב בתעשייה האווירית שם עבד שנים ארוכות. אחרי שעזב את עבודתו ויצא לגמלאות, הוא החליט להפתיע את משפחתו והוציא לאור את הספר "דלק אלקטרוני". 

על מה מספר הספר?

גדי, המהנדס הראשי של החברה, נקרע בין ניהול חברה במשבר, חקירות משטרה ואיומים על חייו, לבין היחסים עם אשתו האהובה ומשפחתו. האם הוא יצליח לעמוד בכל הקשיים ולהעמיד את החברה על הרגליים? 

הימים שלא נשכח | מאת יגאל שפירא

ספר נוסף של המחבר יגאל שפירא.

גדי הוא נער בעייתי שהיועצות בבית ספרו קבעו שלא יוכל להמשיך לבתי ספר תיכונים בתל אביב. הוריו מפעילים קשרים ושולחים אותו ללמוד מחוץ לעיר, בבית הספר חקלאי ושם מתחילה ההרפתקה האמיתית. הספר "ימים שלא נשכח" מתאר את עלילותיהם של גדי וחבריו בכפר, והן שזורות תום וחינניות שכל כך אופייניות לשנותיה הראשונות של המדינה.  

המחבר יגאל שפירא מספר על התקופה היפה של שנות ה-60, הן בכפר, והן בעיר, כאשר הוא לא פוסח על מצבה הלא קל של המדינה, ומוסיף מדמיונו העשיר את הלכי הרוח מהתקופה. הוא מדגיש את החברות בין הילדים, את היחסים בין ההורים והמורים, וכמובן-את אהבות הנעורים כאשר סיים את לימודיו התגייס לחיל האוויר, ולאחר מכן המשיך לעבוד בתעשייה האווירית. לאחר פרישתו לגמלאות, החליט להעלות את זיכרונותיו מתקופה יפה זו על הכתב. 

נפנוף של בנדנה/ מאת בנימין (בני) זהר

גידי הוא צבר ישראלי אשר נולד לזוג עולים בימים של ראשית הציונות שהתגוררו בחיפה. לאחר שירות צבאי ביחידה מובחרת, החל גידי להתגורר באילת, וחי חיי תענוגות.

בינות מלחמות מיתולוגיות כמלחמת יום הכיפורים, החל גידי לחיות חיים שאינם שגרתיים, חיי מין פרועים בשנות ה-60 וה-70, לצד מגורים בבירות אירופאיות כאמסטרדם וקופנהגן בהוללות לא שגרתית לאותם ימים. הקוראים יתוודעו לגידי הצבר המצ'ואיסטי בימים פרועים.

רומן הסטורי המשולב בקטעים אוטו-ביוגרפיים ייתן הצצה לחייו של גידי, הלא הוא בני זהר המחבר. וייקח את הקורא למסע נוסטלגי, מהנה ולא מתאמץ, המשולב בהומור עצמי והרבה אהבת-חיים.

ניתן להשיג את שלושת הספרים, בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה לאור – "אופיר ביכורים" בכתובת www.ofir.org.il.

היושבת במעגל / מאת איציק אורון

"היושבת במעגל" מאת איציק אורון בהוצאת "אורון" מציג את סיפורן המרתק של שבע גיבורות, נשים נפגעות אלימות שיוצאות למסע משותף בהדרכתה של מורה רוחנית מיוחדת במינה שנמצאת אף היא במסע של גילוי. 

הספר עוסק בבעיה קשה עמה מתקשה החברה עדיין להתמודד – בעיית האלימות במשפחה. באמצעות סיפורן הסוחף והמרתק של הגיבורות, אורון מעלה את בעיית האלימות נגד נשים לראש השיח הציבורי ואף מציע דרכים לפתרונה.

שבע הנשים, ביניהן ערבייה, חרדית, עולה מחבר העמים וחילוניות. כל אחת ממגזר שונה, שלא הכירו האחת את השנייה, נפגשות אחת לחודש למפגש העצמה בן יומיים שמתנהל בהדרכתה של גיבורת הספר היושבת במעגל – יסכה לאה, אישה רבת מעלות שהגיעה במיוחד מאמריקה כדי להתמודד אף היא עם עברה, עבר שמניע אותה לעשות מלאכת קודש עם הנשים שזקוקות ליד מכוונת.

"היושבת במעגל – על שבע נשים אמיצות ועוד אחת מנהיגה" מאת איציק אורון, הוצאת "אורון", 334 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

מי שהעז/ מאת יהושע קריאף

"חנוך אהב אתגרים מעבר לכל דבר אחר. את הכסף היה אוגר למטרות טובות, מהן נתינה ללא תנאי לארבעת ילדיו הגדלים, והגשמת אי אילו חלומות בנייה שונים שעלו במוחו. בעיניו, העשייה היא הדרך למטרה. משימות שונות החלו עושות דרכן ומתגלגלות אל כיסו כבהזמנה מאז נאלץ לקום ולעזוב בית. הוא אהב מאוד את חייו המשפחתיים, אך אלו התנגשו עם עבודתו האתגרית. זו דרשה ממנו להיעלם לא אחת, ללא יכולת להסביר את גודל הסיבה" (מתוך הספר)

"מי שהעז" מאת יהושע קריאף בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפור חייו של המחבר שבאחד הלילות יצא את גבולות מדינת ישראל ושב כשאסופת דפים בידו. בדפים הרשה לעצמו לצאת לחוויה המסוכנת מכולן: הדמיון. 

בסגנון כתיבה גלוי ומרתק מגיש לנו קריאף את סיפור חייו הבלתי שגרתיים של חנוך, אדם חם שאינו מפחד מדבר, למעט אהבה. חנוך הוא בחור ישראלי חובב הרפתקאות וסיכונים שספג מהלומות בכל הקשור לחיי הזוגיות. חנוך מתגרש בפעם השנייה, מואס בחיים בארץ ומחליט לסגור את כל עסקיו ולטוס לחו"ל. חנוך שהחל את הקריירה שלו בעבודות עפר, הצליח להקים מטרקטור אחד בלבד – אימפריה שלמה. הוא מצליח להפוך לקבלן מקושר בישראל שחבר לכל הדרגים: מעורכי דין בכירים, אנשי רוח, טייסים וחובלים ועד לעבריינים הגדולים. ייחודו של חנוך היא הצלחתו לחבור לכל אדם ולהשיג את מבוקשו, להיקלע למצבים סבוכים ולהצליח לצאת מהם ללא פגע.

חנוך מחליט לרדת מהארץ, סוגר את כל עסקיו ועולה על מטוס. בהמשך העלילה התברג לאותו סוג עבודה, אך הפעם במכרה יהלומים. העלילה הולכת ומסתבכת כשחנוך מצליח להעלים למען הבוס שלו יהלום בסדר גודל של מיליוני דולרים והוא בורח מהממשל המקומי – לאחר שצבר ידע וניסיון מול הממסד, המשטרה ומנגד מול עבריינים כשהוא שומר על נאמנותו לבוס שלו. כוחו טמון בידע שלו ובניסיון חייו שבזכותם הצליח להתברג לבכירי הממשל בכל ארץ אליה הגיע. חייו נעים בין רומנים מזדמנים, תחושת החופש ללא המחויבות לאיש ובין החיים בצל הסכנה המתמדת. 

"מי שהעז" מאת יהושע קריאף, הוצאת "ספרי ניב", 425 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

הילדות החדשה/ מאת ג'ורדן שפירו

איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי?

הספר היה ברשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס מעל 200 שבועות

בשנים האחרונות, עם התגברות השפעתן של הטכנולוגיה ושל הרשתות החברתיות, וכן של החשיפה למסכים על ילדינו, אנו מוצאים עצמנו מתמודדים בדאגה עם השאלה כיצד לגדל ולחנך את הילדים לחיים משמעותיים ומלאי הצלחות. 

ג'ורדן שפירו בספרו "הילדות החדשה – איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי" בהוצאת "דני ספרים", מספק לנו תשובה מעמיקה ומנומקת לשאלה הזאת. הוא מסתמך על מחקר פורץ דרך בכלכלה, בפסיכולוגיה, בפילוסופיה ובחינוך, ומראה לנו כיצד הטכנולוגיה מתווה את דרכה של האנושות לעבר עתיד בהיר שבו יוכלו ילדינו ליצור מודלים חדשים וטובים יותר של אזרחות גלובלית, קשרים בין אישיים וחיי קהילה.

שפירו מציע מודל פרקטי ובר השגה לחינוך ילדינו בעולם דיגיטלי מתחדש, ומספק כלים וטכניקות שיעזרו לנו לרתום את הטכנולוגיה לטובת גידול הילדים והתפתחותם. הוא משווה את הרגע הזה בזמן למהפכות טכנולוגיות אחרות בהיסטוריה האנושית ומעל הכול, מציג גישה חיובית ומעוררת השראה לתפיסת הילדות של ימינו, שהיא יצירתית, מגוונת ומשמעותית יותר מכל מה שאנו, המבוגרים, מסוגלים לדמיין.

"הילדות החדשה – איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי" מאת ג'ורדן שפירו. מאנגלית: כפיר לוי. הוצאת "דני ספרים", 352 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

הורות בדרך הדהרמה

המשמעות של המילה ״דהרמה״ היא דרך חיים התומכת במסלול של התפתחות,  שומרת על איזון, ומקדמת הן שגשוג והן חופש רוחני.  הספר "הורות בדרך הדהרמה" מציע גישה ייחודית בהתאמה אישית לגידול ילדים שמחים ומצליחים.

שני חוקרי מוח יידועי שם, ד"ר רוברט קית' וולאס וד"ר פרדריק טראוויז, מעניקים להורים סיור מודרך במוחם של ילדיהם בדרך המשלבת מדע בן זמננו עם טיפולוגיה איורוודית עתיקה ומציעים שפע של שיטות ותובנות שיעזרו להורים להתחקות אחרי סגנון הלמידה וההתנהגות המותאם במיוחד לילדם.

השילוב הזה של אמיתות עתיקות עם מדעי המוח המודרניים מוליד שפע של תובנותשיכולות לעזור לנו להיות הורים חכמים יותר,  לגדל ילדים בריאים ומאושרים יותר, ולשפר את העולם כולו.

כריכה רכה

248  עמודים

הוצאת אור-עם

מחיר 98 ש״ח

להשיג בחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט www.bookme.co.il


Comments are closed.