ספרים חדשים לחודש דצמבר

האדם הבא שתפגוש בגן עדן/ מאת מיץ' אלבום

ספרו החדש של מיץ' אלבום שהגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס.

כשאנני היתה ילדה, היא נפצעה בתאונה בלונה פארק. חייה אמנם ניצלו אך ידה השמאלית נקטעה וחוברה חזרה לגופה בניתוח קשה. האדם שהציל את חייה היה אדי, לוחם לשעבר בן שמונים ושלוש, איש התחזוקה של הפארק, ששילם על כך בחייו. מאז השתנו חייה של אנני לבלי הכר. אמה, חדורת רגשי אשם, ניתקה אותה מהעולם שהכירה ובשל כך סבלה אנני מבדידות קשה ומהתעללויות. במשך כל חייה נאלצה לעמול קשה כדי לזכות בהכרה מצד הסובבים אותה. באחד הימים, והיא כבר אישה צעירה, פגשה שוב באהוב נעוריה, פאולו, והאמינה שסוף-סוף מצאה את האושר. אך ליל החתונה מסתיים בתאונה ואנני יוצאת למסע בגן עדן, שם היא נפגשת שוב עם חמשת האנשים המשמעותיים ביותר בחייה, שאחד מהם הוא אדי.

לפני חמש-עשרה שנה, כשיצא לאור ספרו האהוב של מיץ' אלבום חמשת האנשים שתפגוש בגן עדן, התאהבו כולם באדי, לוחם לשעבר שעבד כאיש תחזוקה בפארק שעשועים ונהרג כשהציל את חייה של אנני. במסע של אדי בגן עדן לימדו אותו חמישה אנשים שיש משמעות בחייו של כל אחד ואחד. האדם הבא שתפגוש בגן עדן הוא ספר יפהפה ונוגע ללב המהווה המשך לספר חמשת האנשים שתפגוש בגן עדן אך גם עומד בפני עצמו כסיפור סוחף ומלא השראה, סיפור המזכיר לנו את המשמעות שיש בחיי כל אדם ושכל סוף הוא גם התחלה; עלינו רק לפקוח את עינינו כדי לראות אותה.

מיץ' אלבום הוא סופר, תסריטאי, מחזאי וכותב טורים. שבעה מספריו כיכבו במקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס, בהם ימי שלישי עם מורי, הספר הנמכר ביותר מסוגו בכל הזמנים! כל ספריו ראו אור בעברית בהוצאת מטר. ספריו של מיץ' אלבום תורגמו ל-45 שפות ונמכרו ביותר מ-35 מיליון עותקים. הוא ייסד את S.A.Y דטרויט, מַאֲגָד של תשעה ארגוני צדקה בעיר מגוריו. כמו כן הקים חנות קינוחים וקו מוצרי מזון ודברי מתיקה באינטרנט, ללא מטרות רווח, למימון תוכניות למען תושבים נזקקים בדטרויט. אלבום הוא תומך פעיל בבית יתומים בפורט או פרינס, האיטי. 

ספריו של מיץ' אלבום שראו אור בעברית בהוצאת מטר:

ימי שלישי עם מורי * חמשת האנשים שתפגוש בגן עדן * עוד יום אחד * אם רק נאמין *

שומר הזמן * שיחת הטלפון הראשונה מגן עדן * מיתרי הקסם של פרנקי פרסטו

המאה העשרים – הכרוניקה/ מאת עופר ריחני

המאה העשרים הייתה מאה שחלו בה תמורות מרחיקות לכת. במאה הזאת הסתיים עידן האימפריאליזם והקולוניאליזם, פרצו שתי מלחמות עולם ומלחמות אזרחים רבות.

הספר "המאה העשרים – הכרוניקה" מאת עופר ריחני בהוצאת הספרים "עופר" סוקר את האירועים המשמעותיים במאה הזאת שנה אחר שנה, חודש אחר חודש על פי סדר כרונולוגי. על כל אירוע, על כל שנה אפשר היה לכתוב אלפי עמודים, אך לא זאת מטרת הספר. המטרה היא להביא לידי הקורא בתמציתיות, בבהירות ובאופן כרונולוגי את קורות המאה העשרים.

"המאה העשרים – הכרוניקה" מאת עופר ריחני. הוצאת עופר. 741 עמודים. מחיר לצרכן 99 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות באינטרנט.

עילם/ מאת יואב ערד

"עילם – בננו" מאת יואב ערד בהוצאת "ספרי ניב" מביא את סיפורו האמיתי של עילם ז"ל, בנו של המחבר. עילם היה בחור מבריק, מוכשר, סטודנט מצטיין שבתום לימודיו הקים עסק מצליח,  והכל היה טוב והתפתח יפה עד לאותו יום מר ונמהר בו דודו שהיה שותפו והמנטור שלו נהרג בתאונת מטוס. עילם נכנס לדיכאון וממנו לשימוש בתרופות פסיכיאטריות ולאחר מכן סמים. מות הדוד גרם למאבקי ירושה ותהליך התדרדרות שהביא לנישולו של עילם מהעסק, לפירוק נישואיו ולשינויים דרסטיים בחייו, מחיים של הצלחה בארה"ב לקריסה שבגינה הוחזר לארץ על ידי משפחתו לטיפולים והתמודדות עם מצב של דכאון ובסוף להתאבדותו.  

אביו יואב מתאר בספר את התמודדות המשפחה עם אסון ההתאבדות, מספר על חייו של עילם אחרי שחרורו מהצבא, הישגיו והצלחותיו עד למות הדוד, ההתדרדרות וההתמודדות עד להתאבדות, וניסיונות המשפחה להעלות את המודעות לכשלים בטיפול של מערכת הבריאות, בכדי למנוע מקרים דומים מול אדישות המערכת.

יואב ערד, חי חיים מעניינים ומלאים, סוערים ומלאי עשיה, חווה הרבה הצלחות וגם ידע כישלונות. בעברו קצין בקבע, מתיישב ויו"ר הוועד במושב שהיה ממייסדיו בצפון סיני, איש עסקים, שהה בשליחויות בחו"ל מטעם מוסדות לאומיים כמנהל ונציג, ניהל נציגויות של חברות מסחריות ישראליות וזרות בחו"ל, היה הראשון שהוציא קבוצות של נוער ומבוגרים מאמריקה הלטינית למצעד החיים, פעל כמנהל ומנהיג בתחומים שונים ובסוף השהות בחו"ל יצא עם רעייתו לחיות בבית על גלגלים – מוטורהום ובו חצו את מקסיקו, ארה"ב קנדה ואלסקה, הרפתקה שנמשכה כשנתיים במקביל לתמיכה בעילם. העלאת סיפורו של עילם על הכתב מהווה מרכיב חשוב בהתמודדותו עם האבל ובתהליך ההנצחה של הבן. יואב נשוי למיכל, והם הורים לעינבל, לעילם ז"ל ולערן וסבים לארבע נכדות.

"עילם – בננו" מאת יואב ערד, הוצאת "ספרי ניב", 179 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

פרומות ומחוברות/ מאת נילי פירסט צ'צ'יק

"פרומות ומחוברות" מאת נילי פירסט צ'צ'יק בהוצאת הספרים אוריון, עוסק ביחסים פרומים בין הכותבת לבין הבת שלה. בספר כותבת נילי לבתה על הילדות שלה, על הקשר עם אימה שבאופן אירוני גם הוא היה מורכב ובעייתי, על רגעים שמחים, אך גם עצובים. היא כותבת בספר על הטראומה של מחלת בנה שחלה בסרטן, ושלא איפשרה לה לתת עוד מעצמה כי היא הייתה מרוקנת ולא תמיד מצאה כוחות לעצמה וקשה היה לה גם להיות בשביל אחרים. מהמקום של ריצוי, אליו התרגלה כילדה כלפי אימה, ניסתה לרצות את בן זוגה ובתה גם בתקופות המחלה למרות הקושי, הכאב והפחדים מפני המוות.

רק כעבור שנים בהן יצאה לדרכה שלה היא יודעת שעליה לטפל בעצמה, להיות בשבילה ולהרגיש טוב עם בחירותיה. כמובן שלעיתים היא נקראת לדגל לתמיכה ולעזרה, ואז מוצאת את עצמה שם. באופן כללי הבינה כי רוצה לצחוק ולחייך ממקום של שמחה פנימית ולא ממקום של ריצוי, וכך היא נוהגת כיום.

"פרומות ומחוברות" מאת נילי פירסט צ'צ'יק. הוצאת הספרים "אוריון", 165 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים, באתר עב-רית וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

שמש בכיסים/ מאת ד"ר מיכל גטניו-קאלוש

ליפול כדי לקום – התמודדות עם משבר

"… באופן כללי הכל איתי ממש בסדר. חוץ מזה שאני מרגישה מעורערת מבחינה נפשית, כאילו אני מסוגלת לבכות כמעט בכל מצב ובכל רגע כשפתאום אני חושבת על עֹמר. האמת היא שכל הזמן הוא בתודעה שלי, רק מדי פעם זה עולה ומציף – ואלה הרגעים שפשוט בא לי לבכות!" (קטע מיומן המחברת משנת 1999, המופיע בספר)

"שמש בכיסים – ליפול כדי לקום: התמודדות עם משבר" מאת מיכל גטניו-קאלוש בהוצאת "ספרי ניב", הוא שילוב של סיפור אישי וסיפור הדרכה להתמודדות מיטבית עם משברים. 

ד"ר מיכל גטניו-קאלוש מתארת כיצד התמודדה עם נפילתו של חבר בפעילות מבצעית בלבנון ב־28.2.1999. באמצעות קטעי יומן שכתבה לאורך 20 השנים שעברו מאז, היא מנסה להתחקות אחר התנהלותה, ולהבין כיצד התגברה על המשבר; בכנות וברגישות היא חושפת את תהליך הגילוי, הטיפול וההחלמה. הכותבת משלבת בין כתיבת פרוזה לכתיבה מדעית, בין רגשות ומחשבות לממצאי מחקרים. דרך התובנות שלה היא מעבירה אל הקוראים מסר אישי, רגשי ומקצועי, שיכול לסייע לאחרים להתמודד עם האתגרים והמשברים שכולנו חווים במהלך חיינו.

עבור אנשים שנמצאים בעיצומה של התמודדות עם משבר, ועבור הקרובים אליהם, הספר מעניק התבוננות עמוקה לתהליכים שאולי הם עצמם אינם מודעים להם.

"שמש בכיסים – ליפול כדי לקום: התמודדות עם משבר" מאת מיכל גטניו-קאלוש. הוצאת "ספרי ניב", 124 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.


Comments are closed.