ספרים חדשים לחודש יולי

"בן אנוש הוא פלא: כשזרע וביצית מתחברים" מאת יעל מימון

ספר הדרכה לנשים בהריונן הראשון

"בן אנוש הוא פלא: כשזרע וביצית מתחברים" מאת יעל מימון בהוצאת ספרי ניב הוא ספר הדרכה לנשים בהריונן הראשון.

הספר כולל מידע על תהליך היווצרותו של עובר; הצהרת זכויות הילד (אונסק"ו); התפתחות; הילד והסביבה; מרכיבי הפעילות של צעצוע טוב; שפה: הדרך לביטוי רעיונות, רצונות וצרכים; ספרות ילדים;  שיר – אומנות צירופי המילים בנגינה ובשיר; שלבי התפתחות לפי גילים; סיכומים, טיפים והמלצות; רשימת ספרים מומלצים להורים ועוד.

יעל מימון מספרת: "ללא כל קשר לקורסים להכנה ללידה וגם לקריאה באינטרנט, אני מציעה גם לקרוא את הספר שלי שמרכז את כל החומר בצורה מסודרת ונכונה. בקורס הכנה ללידה נותנים ידע  ומתרגלים את האישה לקראת הלידה. בספרי אני מכינה את הנשים לקראת חודשי ההיריון והשינויים שיתרחשו בגופן, דבר שעלול להיות מלחיץ מאוד. בספר כלים לכל שלב בתהליך ההיריון ומי שתקרא אותו תבין שחוויית  ההיריון והלידה הן חוויות טבעיות והרבה פחות מפחידות".

"הספר נכתב כשהייתי בהיריון עם בתי, אבל לא עשיתי איתו שום דבר עד לאחרונה. את הספר נתתי לחברות שילדו ולנשים שהיו בסביבה שלי ונזקקו לעצה טובה. מכולן שמעתי שהעצות בספר טובות מאוד ומועילות. הפידבקים שקיבלתי הניעו אותי להפיץ את הספר לכולם. רציתי שהידע הזה יהיה נגיש לכולן, ולא רק למי שאני מכירה באופן אישי".

"בעיניי, הספר הזה הוא כמו חבר טוב, כוח עזר לאישה בהיריון שנוסעת באוטובוס ושולפת את הספר שעונה על כל השאלות שמתעוררות אצלה ומציג גם נושאים שלא העלתה בדעתה כמו מוטוריקה עדינה וצעצועים שמתאימים לתינוקות".

בימים אלה יעל מימון, תושבת גדרה, מסיימת להקליט אלבום שלם עם עשרה קאברים שהיא שרה לגליקריה, רוד סטיוארט, קט סטיבנס וג'ון לנון.

"בן אנוש הוא פלא: כזרע וביצית מתחברים. ספר הדרכה לנשים בהריונן הראשון" מאת יעל מימון. הוצאת ספרי ניב, 118 עמודים. מחיר לצרכן 77 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

"אמנות הבריחה" מאת בראד מלצר

"אמנות הבריחה" מאת בראד מלצר בהוצאת דני ספרים הוא מותחן משובח של אחד מסופרי המתח המצליחים כיום.  מיהי נולה בראון? נולה היא תעלומה. נולה היא צרות. ונולה אמורה להיות מתה. גופתה נמצאה במטוס שנפל מהשמיים באורח מסתורי בשעה שיצא מבסיס צבאי סודי בערבות הקרח של אלסקה. המפקד שלה זיהה את גופתה. הממשל האמריקני אישר את מותה. אבל ג'ים "זיג" זיגָרובסקי גילה זה עתה את האמת: נולה נמצאת בחיים. והיא במנוסה.

זיג עובד בבסיס חיל האוויר בדובר, ותפקידו הוא להביא למנוחת עולמים את אלה שמתו במהלך משימות חשאיות ביותר. נולה היתה חברת ילדות של בתו של זיג, והיא אף הצילה פעם את חייה. ולכן, כשזיג מגלה שנולה עדיין בחיים, הוא נחוש בדעתו למצוא אותה. אך ככל שזיג חופר עמוק יותר בעברה של נולה, הוא מגלה שהצרות הולכות בעקבותיה לכל מקום.

נולה היא אמנית בשרות הצבא האמריקני, וגם לוחמת לכל דבר. תפקידה הוא להצטרף אל הכוחות הלוחמים ולתעד בציור את זירות הקרב השונות על מנת להפיק מהן לקחים לעתיד. במשימה האחרונה שלה, נולה ראתה משהו שאיש לא היה אמור לראות, ובכך "זכתה" באויב מושבע ואכזרי – אויב שיעשה הכל על מנת להשתיקה.

בכוחות משותפים, נולה וזיג מנסים לחשוף את הקנוניה הסודית החמורה ביותר בתולדות בצבא האמריקנית, קנוניה המגיעה עד לחלונות הגבוהים ביותר וחוזרת בזמן אל ימיו של אמן הבריחה המפורסם מכולם – הארי הודיני.

"בראד מלצר הוא אמן המותחנים וכאן הוא נמצא בשיא כוחו. האם אתם מוכנים לפגוש את נולה? מאז 'הנערה עם קעקוע הדרקון' לא נראתה דמות נשית כה מהפנטת."  הארלן קובן

"המותחן הזה הוא כמו טורפדו שחודר מבעד לדפי הספר ופוגע בכם פגיעה ישירה. אתם עומדים ליהנות מאחד המותחנים המסחררים אי פעם."  דייויד בלדאצ'י

"בראד מלצר עשה זאת שוב! 'אמנות הבריחה' הוא מותחן אדיר שלא תוכלו להניח מהיד. אם אתם אוהבים פיתולי עלילה, מתח וגלריה של דמויות מדהימות, עשו לעצמכם טובה וקראו את ספרו של מלצר, אחד מסופרי המתח הטובים ביותר בשטח."  בראד תור, מחבר המותחנים "צוות חשאי" ו"רשימה שחורה"

"כוכב חדש בשטח! המותחן המשובח הזה, עם עלילתו יוצאת הדופן והדמויות המורכבות שלו, לא רק יסחרר אתכם אלא גם יעניק לכם הצצה מרתקת אל ההיסטוריה האמריקנית."  Publishers Weekly

"מותחן חסר מעצורים. אין סיכוי שלא תסיימו אותו בלילה אחד!"  Library Journal

"נולה היא אחת הדמויות המעולות שנכתבו לאחרונה: חזקה, מסתורית, רבת תושייה. היא בהחלט עומדת בשורה אחת עם ג'ק ריצ'ר ושאר הגברים במותחנים הטובים ביותר."  Booklist

בראד מלצר הוא מחברם של מותחנים רבים שכולם מככבים ברשימות רבי נמכר של הניו יורק טיימס ועיתונים נוספים. הוא כותב בהצלחה רבה גם ספרי עיון, הדרכה וקומיקס. מלבד זאת הוא גם מנחה תוכניות טלוויזיה בערוץ ההיסטוריה. הוא מתגורר בפלורידה. "אמנות הבריחה" מאת בראד מלצר. מאנגלית: נועה מרום-צדוק, הוצאת "דני ספרים", 496 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"התערבות פולשנית" מאת אבינעם שירן

"התערבות פולשנית" מאת אבינעם שירן בהוצאת הספרים "כרמל", הוא רומן שכולו בחירות המלוות את שני גיבורי הספר: בין יושרה לאופורטוניזם; בין תקווה לייאוש; בין אמת לשקר. בעלילה מרתקת עם סוף מפתיע הוא מוביל את דורון שפירא, קרדיולוג צעיר, אל דילמת חייו ומעמיד אותו במבחן של חיים ומוות. מיד כשהגיע למחלקה הקרדיולוגית, היה ברור לדורון שהוא עתיד להיות רופא מעולה. אבל לא היה לו מושג שדווקא העובדה שהוא כוכב עולה, תוביל אותו הישר אל תוך פרשה מטלטלת שתחרוץ את גורל המזרח התיכון כולו. 

דורון נאלץ להתמודד עם הקונפליקט בין האמת הפנימית שלו כרופא ונאמנותו לחולים לבין הפוליטיקה הפנימית במחלקה והציות למנהלה, רופא בינוני אך שאפתן, שמצד אחד מעריך את המתמחה המוכשר שלו, ומצד שני מתעצבן על כך שתמיד יש לו מה לומר, ומה שיותר גרוע – שהוא כמעט תמיד צודק. דורון מוצא עצמו מתמודד עם החלטה הרת גורל שהחליט עבור חולה מסוים, ומאיימת על עתידו המקצועי, כשבתווך הוא מנהל חיי משפחה ומנסה למזער נזקים בעסקת רכישת מכונית מסוחר רכב רמאי. 

ידידיה שומרון, או דידי, הוא פוליטיקאי מוכשר וקצין מצטיין, פיזיקאי ויזם. דידי רץ לראשות ממשלת ישראל, ומנסה לממש באומץ רב חזון שאפתני תוך התמודדות עם איום מתמיד על חייו ועל משפחתו, ניסיון של התקשורת להוציא שלד נפיץ מתוך הארון שלו ומום מולד המביא אותו אל בית החולים. 

הרומן מלווה את שניהם בנפרד, עד לרגע מכריע, דרמטי ומותח בו חייהם מצטלבים, בו כמעט שניהם מאבדים את חייהם, ובו דומה כי נפשם נקשרת  באופן מיוחד ולא שגרתי. דורון נצמד לאמת שלו, מתעמת עם מנהליו תאבי התהילה, מסכן את הקריירה שלו למען מטופליו, ומוצא את עצמו בסופו של דבר עומד לצד מיטת חוליו של ראש הממשלה, כשהוא האדם היחיד בעולם שאחראי לגורלו. 

"התערבות פולשנית" הוא ספרו השני של הקרדיולוג פרופ' אבינעם שירן (61), העומד בראש יחידת האקו בבית החולים כרמל בחיפה ומשמש כפרופסור חבר קליני בבית הספר לרפואה שבטכניון. ספרו הראשון "יש רופא במטוס?" (הוצאת עולם חדש, 2016) הוא אסופת סיפורים קצרים שעשויים מחומרי חייו של שירן – השירות הקרבי בצנחנים, המסעות לעולם השלישי, הפינוקים שהוא כל-כך אוהב להתמסר להם, ההתמכרות לתחום התעופה, עולם הרפואה ששאב אותו – וגם השכול שאיים לרסק את חייו כאשר בנו דניאל נהרג במלחמת לבנון השנייה.

אבינעם שירן: "בספרי השני רציתי להראות את שקורה מאחורי הקלעים של עולם הרפואה. בניתי את הספר על שני צירים. רופא צעיר שמתמודד עם העבודה הקשה בבית החולים,  המשפחה, הבוס שלו ועסקת רכישת מכונית שהשתבשה. הדמות השנייה בספר היא של מנהיג עם חזון ההולך לפוליטיקה כי הוא רוצה לשנות. בקיצור, מסוג המנהיגים שכולנו היינו רוצים לראות פה אצלנו. בבית החולים הם נפגשים עד לסוף הדרמטי".

"התערבות פולשנית" מאת אבינעם שירן. הוצאת הספרים "כרמל", 221 עמודים. מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים.

"שרול" מאת דובי ברק

"שרול" מאת דובי ברק בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרתק ומורכב שנע במקביל בצירי זמן שונים ובין מקומות שונים – קיבוץ, מושב דתי ועיירת עולים. 

שרול הוא איש אקדמיה בגמלאות, קיבוצניק לשעבר, שיום אחד מגיחה לחייו סטודנטית צעירה ויפה שמבקשת להכיר אותו. כמובן שזה מחמיא לו, אבל הוא לא יכול להימנע מהשאלות המתבקשות: מדוע פנתה דווקא אליו? מה הן בדיוק כוונותיה?

הקשר המיוחד ההולך ונרקם בין השניים, לצד סיפור חייו ואהבתו הגדולה מן החיים למזי, בת למשפחה דתית מזרחית, אהבה שלא עמדה במבחן הזמן, יוצרים תמונה מעניינת, נוגעת ללב ורבת רבדים הן שלו והן של החברה הישראלית.

זהו סיפור על אהבה בלתי אפשרית, על החמצה, תקווה והשלמה. סיפורי החיים של אשתו ושל הוריו של שרול, לצד סיפור חייה של מזי ושל משפחתה, שזורים היטב זה בזה ובהוויה הישראלית, ויוצרים פסיפס אנושי מעניין וסוחף המתואר בשפה קולחת ועשירה.

המחבר דובי ברק נולד ב-1950 בירושלים, גדל והתחנך בקיבוץ מעוז חיים ובקיבוץ יסעור. למד באוניברסיטה העברית בירושלים, בעל תואר שני במחשבת ישראל. עסק שנים רבות בחינוך, בהוראה ובהנחיית מורות, ופרסם ספר בשם "חינוך בשיעור" (2011).

ספרו החדש "שרול" עוסק בפער בין המציאות לדמיון, בין מה שאפשר למה שאי אפשר כשהגורם שאינו מאפשר הוא האדם עצמו על ידי המגבלות שהוא מטיל על עצמו, או במילותיו של ברק "זהו המאבק הקלאסי של האדם לקבל את עצמו כמו שהוא ללא זיופים וללא אשליות". 

דובי ברק: "הספר נכתב מתוך התמודדות עם זיכרונות ילדות. זו התמודדות עם ובתוך החברה הסגורה בקיבוץ. בחברה כזו האחר היה רחוק, לא מוגדר ולפעמים אפילו מאיים על השלימות הרעיונית". 

"יש כמה מסרים לספר שכתבתי. המסר העיקרי של הספר ושלי בכלל הוא שאי אפשר להחזיק את האושר בידיים. זה תמיד משהו שאנחנו מבינים בדיעבד. המסר השני של הספר הוא שלפרוץ גבולות זה לא מותרות, זו החובה שלנו כמי שבאים לכדור הארץ לסיבוב אחד קצר ומהיר. אם כל החיים תחיה בתוך הקונכייה שלך לעולם לא תפרוץ גבולות. בעיניי אדם שנולד ומת עם אותה תפיסה ולא מאתגר את המחשבה שלו הוא אדם שבזבז את חייו".

"שרול" מאת דובי ברק. הוצאת הספרים "אוריון", 243 עמודים. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.


Comments are closed.